پایگاه بازاریابی و بازارسازی اینترکو

پایگاه بازاریابی و بازارسازی اینترکو

Interco Marketing and Marketing Base (IM&MB)
پایگاه بازاریابی و بازارسازی اینترکو

پایگاه بازاریابی و بازارسازی اینترکو

Interco Marketing and Marketing Base (IM&MB)

8 تکنیک جهانی فروش8 Global Sales Techniques

آیا تا به حال پیش آمده که از خرید خود منصرف شوید، فقط به دلیل این‌که می‌ترسیدید در یک چاه فروش بیافتید؟ برای همه‌ی ما پیش می‌آید که گاهی برای خرید یک کالا از خانه بیرون برویم و با کالاهایی که اصلا نیازی به آن نداشتیم برگردیم. چطور یک فروشنده این کار را می‌کند؟
بعضی فروشندگان در کار خود قوی هستند و شما هم می‌تواند همینقدر قوی باشید. در ادامه هشت تکنیک موثر در فروش را برای شما معرفی می‌نماییم:

1- زمان و تلاشتان را مدیریت کنید

فروشندگان قوی می‌دانند که کدام کسب و کار قوی و کدام ضعیف است. به عبارت دیگر می‌دانند که باید حداکثر تلاش خود را متوجه چه کسب و کارهایی بکنند. آن‌ها در میان کسب و کارهای موجود، که خریداران بالقوه هستند، جستجو می‌کنند و بهترین گزینه‌ها را انتخاب می‌کنند.

2- سعی نکنید همه را راضی کنید

فروشندگان برتر از قانون 20/80 آگاهی دارند. آن‌ها می‌دانند که 80% سودشان از 20% مشتریان وفادارشان نصیب آن‌ها می‌شود. بنابراین توجه زیادی صرف مشتریان وفادار خود می‌کنند. خریدارانی که وفادار نیستند، یا به خریداران وفادار تبدیل می‌شوند و یا ناراضی می‌مانند. با وجود این‌که جلب رضایت مشتریان اهمیت بالایی دارد، باید بدانیم که نمی‌توانیم همه را راضی کنیم.

3- یک قدم جلوتر از مشتری خود باشید

فروشندگان خوب، مشتریان خود را به خوبی می‌شناسند. آن‌ها تحقیق می‌کنند و صنعت و یا کسب و کار مشتری خود را به خوبی می‌شناسند. هدف آن‌ها این است که مشکلات مشتریان خود را پیدا کرده و قبل از این‌که خود مشتری از آن مطلع شود، آن را برطرف می‌کند.

4- کمتر قول دهید و بیشتر عمل کنید

آن‌ها می‌دانند که اگر کمتر قول بدهند و در ادامه تلاش کنند بیش از آن عمل کنند، مشتری با خدمت دریافت شده رضایت بیشتری خواهد داشت. این جایگاه دقیقا همان جایگاهیست که باید هنگام تماس بعدی مشتری برای خرید از شما، داشته باشید.

5- بگذارید مشتری خود را به شما بفروشد

فروشندگان سمج سعی می‌کنند مشتری را وادار به خرید کنند اما فروشنده‌ی قوی می‌داند که این مشتری است که باید تلاش بیشتری برای خرید انجام دهد. فروشنده فقط باید سوالات درستی پرسیده و سعی کند مشتریان خودشان را قانع کنند که محصول را خواسته و آن را بخرند.

6- از مشتریان خود تقلید کنید

ممکن است شما از واژه‌ی خاصی برای توصیف محصول خود استفاده کنید (مثلا "عالی") اما مشتری شما با واژه‌ی "خارق‌العاده" راحت‌تر باشد و حتی چندین بار از آن استفاده کند. یک فروشنده‌ی خوب، با شناخت صفات مورد استفاده‌ی مشتری، از همان استفاده می‌کند و از این طریق خود را برای مشتری قابل فهم‌تر می‌کند.

7- ارتفاع صندلی خود را تنظیم کنید

فروشندگان برتر، در ابتدای جلسات فروش، ارتفاع صندلی خود را  کمی پایین‌تر از مشتری تنظیم می‌کنند تا با این کار نشان دهند که مشتری در جایگاه قدرت است. با گذشت زمان از شروع جلسه، فروشنده رفته رفته صندلی خود را بالاتر می‌برد. این تغییر تدریجی باعث می‌شود که مشتری بیشتر و بیشتر فروشنده را قوی بداند و به نکات مورد نظر او پاسخ بهتری بدهد. 

8- کاری کنید مشتریان "نه" بگویند

با وجود این‌که اکثر فروشندگان دنیا به شما می‌گویند که تلاش کنید جواب مشتری را به "بله" تغییر دهید، فروشندگان برتر تلاش می‌کنند که از مشتری"نه" بگیرند و با توضیح و توجیه مطالب مورد شک، "بله"های قوی‌تری از مشتری بگیرند.

جهت آموزش بازاریابی و بازارسازی و کسب درآمد عالی ثبت نام کنید و درآمد لذت ببرید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد